Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Departament de Geografia i Sociologia · Universitat de Lleida

 

 

Jordi Garreta Bochaca

Professor titular d'universitat

Correu electrònic: jgarreta@geosoc.udl.cat
Telèfon:
(+34) 973 70 65 93
Fax:
(+34) 973 70 31 19
Adreça: Avda. Estudi General, 4. 25001 Lleida
Despatx: 3.20


Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa: http://www.grase.udl.cat/

Línies d'investigació

  • Sociologia de l’educació
  • Sociologia de les migracions

Docència

  • Societat, família i escola (Grau de mestre)
  • Migracions internacionals (màster de Migracions i altres matèries optatives)

Projectes de recerca destacats

  • Familias y escuelas. Discursos y prácticas cotidianas sobre la participación en la educación obligatoria (PAR-ED). Nombre d’investigadors: 15. IP: J. Garreta. Ministerio de Economía y Competitividad (EDU2012-32657). Durada del projecte: 2013-2015
  • Observatorio Permanente de la Inmigración de les Comarques de Lleida. Nombre d’investigadors: 8. IP: J. Garreta. Diputació Provincial de Lleida. Durada del projecte: 2009-2014.
  • Asociacionismo e inmigración africana: funciones latentes y manifiestas. Nombre d’investigadors: 12. IP: J. Garreta. Ministerio de Educación y Ciencia (CSO2008-01122). Durada del projecte: 2009-2012.
  • Toward a social construction o fan European youth: the experience of inclusion and exclusion in the public sphere among second generation migrated teenagers. Sixth Framework Programme Priority. Citizen and Governance in a Knowledge Based Society. IP: Andrea Ravecca (Univer. De Genoa).
  • La inmigración en las comarcas de Ponent (provincia de Lleida). Diputación Provincial de Lleida. IP: Jordi Garreta Bochaca.
  • Asociacionismo y acomodación de los inmigrantes de origen africano en Cataluña. Acciones en materia de inmigración internacional en Cataluña (AMIC). Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. DURSI. IP: Jordi Garreta Bochaca.
  • La relación familia de origen inmigrante y la escuela: el Islam en los centros educativos de Cataluña. Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. DURSI. 2005ARIE10010. IP: Jordi Garreta Bochaca.
  • Sociedad multicultural e integración de los inmigrantes en Cataluña: discursos y prácticas. Institut d'Estudis Autonòmics de la Generalitat de Catalunya. IP: Jordi Garreta Bochaca.
  • Identidades en construcción: estudio de los procesos de adaptación de los adolescentes procedentes de familiares inmigrantes. Programa Sectorial de Promoción General del Conocimiento. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. IP: Eduardo Terrén Lalana (Universidad de Salamanca).

Publicacions

  • Llevot, N.; Garreta, J. Les familles gitanes et l'école en Espagne: de l'exclusion à l'inclusion. Orientamenti Pedagogici. Rivista Internazionale di Scienze dell'Educ.60 - 2, pp. 381 - 396, 2013.
  • Garreta, J.; Llevot, N. Las asociaciones de inmigrantes africanos. Organización, proyección y actuaciones. Revista Internacional de Sociología. 71 - Extra 1, pp. 15 - 38, 2013.
  • Llevot, N.; Garreta, J. La mediación intercultural en las asociaciones de inmigrantes de origen africano. Revista Internacional de Sociología. 71 - Extra 1, pp. 167 - 188, 2013.
  • Garreta, J. Introducción metodológica. Revista Internacional de Sociología. 71 - Extra 1, pp. 11 – 14, 2013.
  • Garreta, J. Barça o Barshak (Barcelona or Die): Senegalese Emigration on"Pirogues" towards Spain. International Journal of Migration Studies. Studi Emigrazione.XLIX,pp. 725 – 744, 2012.
  • Garreta, J. La scolarisation des élèves d'origine étrangère en Espagne.203018 - Revue Internationale de l'éducation familiale.pp. 13 - 29. L'Harmattan, 2012.
  • Aneas, A.; Garreta; J. & Molina, F. Ethnocultural Conflict in Spain: Moroccans in Spain: So Near, Yet So Far. A Long History of Meeting.Landis, D. & Albert. R.D. (Edit.) Handbook of Ethnic Conflict. International Perspectives, pp. 439 - 482.: Springer, 2012.
  • Llevot; N. i Garreta; J. Schu¨ler aus Migrantenfamilien und die Schule in Katalonien. Politische un Lösungen und die Realität der Schule.Lippke, W. & Schulz, D. (Hg.) Migration und sprachiliche. Integration als schulpädagogische. Herausforderung and Europa.pp. 99 - 125. Leipziger Universitätsverlag, 2012.
  • Demba; P; Garreta; J. (Edit). Les migrations africaines vers l'Europe. Entre mutations et adaptation des acteurs sénégalais. Dakar: Avitech Impressions SA,2012.
  • Garreta, J. Famílies i escoles. La participació de les famílies en els centres educatius.pp. 1 - 188. Lleida: Pagès Editors, 2012.
  • Garreta J. Las experiencias escolares de la inmigración. Papers. Revista de Sociologia. 96, pp. 205 – 223, 2011.
  • Garreta; J. i Llevot; N. La representación del Islam en los materiales escolares.001004 - Revista El Guiniguada.pp. 85 – 98, 2011.
  • Garreta J. La atención a la diversidad cultural en Cataluña: exclusión, segregación e interculturalidad. Revista de Educacion. pp. 213 – 233, 2011.
  • Samper; L. i Garreta, J. Muslims in Catalan textbooks. Journal of Educational Media, Memory and Society, 3, pp. 81 – 96, 2011.
  • Samper, L. i Garreta J. Etnia e migrazione: discorso sull'identità e alterità nella Catalogna rurale. International Journal of Migration Studies. Studi Emigrazione, pp. 211 – 233, 2011.
  • Garreta, J.; Llevot, N. Immigrant families and the school in Spain: dynamics and factors that influence their relations. Journal of Educational, Cultural and Psycological Studies, pp. 47 – 67, 2011.
  • Garreta, J. Integration Policies in Catalonia.Khader, B. (Edit.). Les migrations dans les rapports euro-méditerrannéens et euro-arabes. pp. 135 - 151. Paris: L'Harmattan, 2011.
  • Garreta, J.(director); Tamba, M.; Ba, M.; Ba, O.; Bernad, O.; Domingo, J.; Guillem, X.; Sabaté, M.; Kokouvi, T.; Vila, S. Barça o Barzakh. Els impactes de l'emigració al Senegal, pp. 1 - 223. Barcelona: Editorial Icaria, 2011.
  • Garreta, J.Sociedad multicultural e integración de los inmigrantes. Studia Iuridica, pp. 11 – 34, 2010.
  • Garreta, J. Les associations de parents d'élèves en Espagne. Diversité. Ville, école et intégration.pp. 118 – 123. Diversité. Ville, école et intégration, 2010.
  • Garreta, J. Immigration et politiques d'intégration en Catalogne: quelques enjeux.000940 - Migrations-Société XXIII, pp. 139 - 151. 2010.
  • Garreta,J. La participación de las familias en la escuela.Feito, R. (Coord). Sociología de la educación secundaria.pp. 45 - 70. Barcelona: Editorial Graó, 2010.
  • Garreta, J; Guillem, X.Migraciones y codesarrollo.Coordinadora d`ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida (Edit.). Migraciones y desarrollo El codesarrollo: del discurso a la práctica. .pp. 16 - 27. Barcelona: Anthropos, 2010.
  • Llevot; N. i Garreta; J. La intervención con el alumnado inmigrante en los centros escolares de Cataluña.Y para muestra... Políticas educativas de inmigración y modelos de escuela que practican la interculturalidad, pp. 111 - 134. Valencia: Servei de Publicacions de la Universitat de València, 2010.
  • Molina, F.; Garreta, J.; Mayoral D.; i Samper, L. Els canvis viscuts a Lleida: cultura, educació i immigració.Societat Catalana 2010. Subirats, Marina (Coord.), pp. 149 - 186. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2010.
  • Garreta, Bochaca, J. (director); Llevot, N.; Sabaté, M.; Bernad, O.La immigració a les comarques de Ponent.pp. 1 - 125. Lleida: Diputació de Lleida, 2010.
  • Garreta J. Escuela y familias inmigradas. Relaciones complejas. Revista complutense de educación, Madrid , 2009, Vol. 20, n°2, p. 275-291.
  • Garreta J. Sociedad multicultural e integración de los inmigrantes. Discursos y prácticas, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2009, n°54, p. 1-124
  • Garreta J. La segregación escolar del alumnado inmigrante , a Blanco C., Barbero I. (edit.), Pautas de asentamiento de la población inmigrante: implicaciones y retos socio-jurídicos, Dykinson, Madrid, 2009, p. 207-226.
  • Garreta J, Samper L, Llevot N, Domingo J, Mata A, López MP, Bernad O, Palaudàrias JM, Serra C, Espinal N., Associacionisme i acomodació de les persones immigrades d'origen africà a Catalunya, Recerca i immigració, Generalitat de Catalunya, Barcelona, 2008, n°1, p. 103-119
  • Garreta J, Llevot N., Escuela rural y sociedad, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2008, p. 1-171
  • Burrial X, Garreta J, Llevot N, Navarro P, Sala T, Samper L., Mito y realidad de la escuela rural catalana , Escuela rural y sociedad, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2008, p. 87-122
  • Garreta J. La participación de las familias en la escuela pública. Las asociaciones de madres y padres del alumnado, Centro de Investigador y Documentación Educativa (CIDE), Madrid, 2008, p. 1-205
  • Garreta J. Escuela, familia de origen inmigrante y participación, Revista de Educación, Madrid, 2008, Vol. 345, p. 133-155.
  • Garreta J. Familias inmigradas-escuela: proximidades y distancias, Cuadernos de Pedagogía, Barcelona, Espanya, 2008, n°380, p. 90-93.
  • Garreta J. Continuidad y cambios en la gestión de la inmigración, Revista de Sociologia Nuevas migraciones, nuevas aproximaciones, Barcelona, 2007, n°85, p. 71-93.
  • Llevot N, Garreta J, Lapresta C., Immigració i educació d'adults: dinàmiques d'integració i d'exclusió, Centre de Cooperació Internacional de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2007, n°11, p. 1-140
  • Garreta J, Llevot-Calvet N., La relación familia-escuela:¿una cuestión pendiente ?, La relación familia-escuela, Edicions de la Universitat de Lleida - Fundación Santamaría, Lleida (Espanya), 2007, p. 9-12
  • Garreta J. La relación familia-escuela, Edicions de la Universitat de Lleida - Fundación Santamaría, Lleida (Espanya), 2007, n°157, p. 1-136
  • Garreta J, Llevot-Calvet N., « Los gitanos en España. Mercado de trabajo y educación: crónica de un desencuentro », a Educación y Diversidad, Mira Editors, Zaragoza (Espanya), 2007, Vol. I, p. 257-278.
  • Burrial X, Garreta J, Llevot N, Miñambres A, Niubó I, Sala T., « Contribución de la Facultad de Ciencias de la Educación Universidad de Lleida – España », a La formazione iniziale degli insegnanti in Europa. Progetto Europeo Socrates Comenius 2.1, Pensa Multimedia, Lecce (Italia), 2007, p. 121-146
  • Burrial X, Garreta J, Llevot N, Miñambres A, Niubó I, Sala T., « Buenas prácticas de la Facultad de Ciencias de la Educación Universidad de Lleida – España », a La formazione iniziale degli insegnanti in Europa. Progetto Europeo Socrates Comenius 2.1, Pensa Multimedia, Lecce (Italia), 2007, p. 221-227
  • Garreta J, Samper L.,Educación e inmigración en España: Debates en torno a la acción del profesorado a Educación e inmigración en España: nuevos retos para España en una perspectiva comparada, Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), Madrid (Espanya), 2007, p. 361-383
  • Garreta J. «Xarxa Catalunya-Quebec d'estudi de la diversitat cultural, la identitat de la llengua», La construcció europea: societat, Cultura, Dret i Educació, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Vol. I, 2006, p. 93-95
  • Llevot N. Garreta J, La educación intercultural: discursos y prácticas , In La educación intercultural: Discursos y prácticas, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2006, p. 9-17
  • Garreta J. Ethnic minorities and the Spanish and Catalan educational systems: From exclusion to intercultural education, International Journal of Intercultural Relations, Kidlington (United States), 2006, Vol. 30, n°2, p. 261-279.
  • Garreta J, Samper L., Identidad e inmigración. Discursos sobre identidades y alteridades, Tempora, 2006, Vol. Segunda época, n°9, p. 13-33.
  • Garreta J, Llevot N, Lapresta C, Burrial X, Morell A., Inmigración y voluntariado, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2005, p. 1-132
  • Garreta J, Terrén E, Alcalde R., « El desarrollo de la educación intercultural en Cataluña y Galicia », a Solé C, Izquierdo A. (Coord). Integraciones diferenciadas: migraciones en Cataluña, Galicia y Andalucía, Anthropos, Barcelona, 2005, p. 300-313.
  • Garreta J, Llevot-Calvet N., El espejismo intercultural. La escuela de Cataluña ante la diversidad cultural (Tercer premio) , Premios Nacionales de Investigación Educativa 2002, Centro de Investigador y Documentación Educativa (CIDE), Madrid, 2004, n°157 p. 75-112.
  • Garreta J. « La immigració a Lleida », a Al voltant de la immigració, Centre de Cooperació Internacional de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2004, n°4, p. 31-48.
  • Garreta J. El espejismo intercultural : la escuela de Cataluña ante la diversidad cultural, Revista de Educación, Madrid, 2004, n°333, p. 463-480
  • Garreta J. El espejismo intercultural. La escuela de Cataluña ante la diversidad cultural, Centro de Investigador y Documentación Educativa (CIDE), Madrid, 2003 p. 1-208
  • Garreta J, Samper Ll, Llevot N., Relaciones étnicas y educación en una sociedad dividida: Quebec, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2003,
  • Garreta J. La integración sociocultural de las minorías étnicas (gitanos e inmigrantes), Anthropos, Barcelona, 2003, p. 1-380
  • Garreta J. Inmigrantes musulmanes en una sociedad «laica». Procesos de creación, consolidación y retos de futuro de las mezquitas, Revista de Sociologia, Barcelona, 2002, n°66, p. 249-268
  • Garreta J. Sociología de las migraciones, Revista de Sociologia, Barcelona, 2002, n°66, p. 7-11.
  • Garreta J, Llevot N., “Une nouvelle figure 'professionnelle': le médiateur gitan”, Sabatier C, Douville O. (dir). Cultures, insertions et santé. Espaces interculturels, L'Harmattan, Paris, 2002, p. 203-224
  • Garreta J, Samper Ll., Integració sociocultural dels immigrants: aspectes teòrics, a Samper Ll, Agustí A, Domingo J, Mayoral D, Molina F. Integració social dels immigrants a Lleida: noves i velles migracions, Pagès Editors, Lleida (Espanya), 2002, p. 9-40.
  • Garreta J, Molina F., «La integració i l'exclusió dels 'nous' immigrants» , a Integració social dels immigrants a Lleida: noves i velles migracions, Pagès Editors, Lleida (Espanya), 2002, p. 105-145.
  • Garreta J, «Las minorías étnicas en España: gitanos e inmigrantes en la estructura social», a Codesarrollo: planteamientos y perspectivas, La Terra, Barcelona, 2002, p. 34-49
  • Samper Ll, Agusti A, Domingo J, Garreta J, Mayoral D, Molina, «Noves i velles migracions: dimensions de la integració sociocultural dels immigrants a Lleida, Perspectives Territorials, Espanya, 2002, n°1, p. 47-55
  • Garreta J. The process of consolidation of the Islamic communities of Catalonia (Spain), International Journal of Migration Studies, Studi Emigrazione, Rome, 2001, n°144, p. 787-809.
  • Garreta J. Les immigrants africains dans le marché du travail espagnol, Migrations-Société, París, 2001, n°77, p. 20-32
  • Garreta J, La diversidad como problema, Revista de Educación Contextos Educativos, Logroño (Espanya), 2001, Vol.: 4, p. 161-175.
  • Garreta J, Samper L, Llevot N., « Les enjeux de la diversité culturelle dans l'école catalane », Revue des Sciences de l'Éducation, Montréal, 2001, Vol.: XXVII, n°3, p. 543-568.
  • Casas M, Darnell M, Fabra N, Gabernet S, Garreta J, Marcó A, Mostaid R, Palacin I, Pedrola M, Quiroga V., “L'atenció als menors immigrants no acompanyats a Catalunya. Anàlisi de la realitat i propostes d'actuació”, Fundació Jaume Bofill, Barcelona, 2001, n°19, p. 1-207
  • Garreta J. « Models i polítiques d'Educació intercultural », In Marquès S, Palaudàrias JM. (ed). Societats pluriculturals i educació: la interculturalitat com a resposta, Servei de Publicacions de la Universitat de Girona - Ajuntament de Girona, Girona (Espanya), 2001, p. 135-150
  • Garreta J, Llevot N., « Immigration, éducation et intégration en Catalogne (Espanya) », Ville-École-Intégration (VEI enjeux), France, 2001, n°125, p. 120-135
  • Garreta J. La política de inmigración e integración en Quebec. Un modelo basado en la selección, Migraciones, Madrid, 2000, n°7, p. 195 -23
  • Garreta J. Inmigrantes menores de edad en Cataluña: un reto para las instituciones educativas, Revista de Educación, Madrid, 2000, n°323, p. 81-104
  • Garreta J. Inmigrantes musulmanes en Cataluña. Los retos sociales, culturales y educativos de la diversidad religiosa, Revista Internacional de Sociología, Córdoba (Espanya), 2000, n°25, p. 151-176
  • Garreta J, Molina F., “Familia y Educación: Expectativas y actitudes de las denominadas minorías étnicas”, a Samper Ll. (ed), Familia, Cultura y Educación, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 2000, p. 71-100
  • Samper L, Garreta J, Llevot N, Chastenay MH.), “Les rapports interethniques à l'école catalane: recherches récentes”, a Mc Andrew M, Gangnon F. (dir). Relations ethniques et éducation dans les sociétés divisées: Québec, Irlande du Nord, Catalogne, L'Harmattan, París, 2000, p. 203-214.
  • Samper Ll, Garreta J, Llevot N, Chastenay MH., « Éducation et ethnicité: le cas catalán », a Mc Andrew M, Gagnon F. (dir). Relations ethiques et éducation dans les sociétés diviséés: Québec, Irlande du Nord, Catalogne et Belgique, L'Harmattan, Paris, 2000, p. 127-145
  • Garreta J. «Secularisation et contresecularisation des immigrants musulmans en Espagne», Revue Européenne des Migrations Internationales, Poitiers, 2000, Vol. 16, n°3 p. 105-124
  • Garreta J. Els musulmans de Catalunya. Immigració i noves comunitats islàmiques, Pagès Editors, Lleida (Espanya), 2000, p. 1-156
  • Garreta J. Els musulmans de Catalunya. Immigració i noves comunitats islàmiques, Pagès Editors, Lleida (Espanya), 2000, p. 1-156
  • Garreta J. Diversidad cultural y educación en Quebec, Editorial Milenio, Lleida (Espanya), 2000, p. 1-257
  • Garreta J, Samper L, Molina F., La joventut de Lleida davant el segle XXI : Identitats, actituds i valors, Pagès Editors, Lleida (Espanya), 2000, p. 1-151
  • Garreta J. « La diversidad cultural en los manuales escolares: crónica de una selección y revisión necesarias », a Essombra MA. (ed). Construir la escuela intercultural. Reflexiones y propuestas para trabajar la diversidad étnica y cultural, Editorial Graó, Barcelona, 1999, p. 133-142
  • Garreta J. La integració en l'estructura social de les minories ètniques. Estudi comparatiu entre immigrants extracomunitaris i gitanos residents a Lleida i Osca, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 1999, p. 1-181
  • Garreta J. «Gitanos y religión: la creencia como generadora de una identidad diferenciada», Revista Internacional de Sociología, Córdoba (Espanya), 1999, n°22, p. 197-230.
  • Garreta J, Llevot N., Los mediadores culturales: puente entre progenitores de las minorías étnicas y la institución escolar , Pedagogía Social Monográfico sobre Educación Intercultural, Espanya, 1999, Vol. 3, p. 95-114
  • Garreta J. «Las relaciones interpersonales y familiares en el proceso de integración social », Perspectiva Social, Barcelona, 1999, n°41, p. 37-60
  • Garreta J, Leal J, Izquierdo MJ.), «Cambio social y minorías étnicas», a El malestar social y la educación, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 1998, p. 61-109
  • Garreta J. Escuela y minorías. Inmigrantes y gitanos ante el modelo educativo español », Revista de Educación, Madrid, 1998, n°317, p. 229-254.
  • Garreta J, Llevot N., Los retos de la educación intercultural: Cataluña-Quebec , Revista Española de educación comparada, Madrid, 1998, n°4, p. 161-190
  • Garreta J. Minories ètniques, associacionisme i integració sociocultural, Revista de Sociologia, Barcelona, 1998, n°56, p. 197-230.
  • Garreta J, Llevot N., « El educador social y la educación social en Lleida. Perfil, expectativas y mercado de trabajo », Claves de Educación Social, Espanya, 1998, p. 14-19
  • Garreta J. «Modelos de Integración social de las minorías étnicas. Hacia un modelo ideal de sociedad multicultural», a García FJ, Granados A. (ed). Educación ¿integración o exclusión de la diversidad cultural ? Laboratorio de Estudios Interculturales, Granada, 1997, p. 23-34
  • Garreta J. «Desviación social y delito. Inmigrantes marginados e inmigrantes delincuentes», a Solé C (ed.), Racismo, etnicidad y educación intercultural, Edicions de la Universitat de Lleida - Institut d'Estudis Ilerdencs, Lleida (Espanya), 1996, p. 29-62
  • Garreta J. «La construcció de la comunicació intercultural. Identitats col·lectives, minories ètniques i integració sociocultural», Perspectiva Social, Barcelona, 1996, n°38, p. 55-84.
  • Garreta J, Llevot N., «Immigració extracomunitària i educación», De la Torre S, Busquets Ll. (coord), Experiències d'innovació educativa. Vol. 1: Tractament de la diversitat, Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya, Barcelona, 1995, Vol. 1, p. 73-82
  • Biscarri J, Garreta J, Jové G, Rourera R, Puertas S, Gené A., Suport a l’ensenyament i a l’aprenentatge a la Universitat de Lleida: Anàlisi i propostes d’actuació, Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida, Lleida (Espanya), 1995, p. 1-113
  • Garreta J. Expectativas educativas y sociales de las familias inmigrantes, Revista de Sociologia, Barcelona, 1994, n°43, p. 115-122

 

© 2012 Departament de Geografia i SociologiaUniversitat de Lleida • Fet amb Xhtml i Css